Boek ons

Pilates-Yoga

Pilates- Yoga bij Balance'th

In deze les komen zowel pilatesoefeningen als yogaoefeningen aan bod. Pilates is een trainingsmethode waarbij houding, stabiliteit, coördinatie, ademhaling en focus op lichaam en geest het uitgangspunt is. Het is een effectieve work-out die spiergroepen tegelijk versterkt en rekt om een evenwichtig en soepel lichaam te krijgen. Yoga richt zich op zachte en vloeiende bewegingen, unieke bewegingsreeksen, yoga houdingen ontspanning.

Het hele lichaam is betrokken bij Pilates. Maar je traint vooral je rompstabiliteit oftewel core-stability. Met 'core' wordt de romp of je kern bedoeld: een korset van spieren rondom je rug, buik en bekken. Bij het uitvoeren van allerlei bewegingen heb je deze spieren nodig. Een stabiele, sterke kern vermindert het risico op blessures en daarom is het verstandig om de stabiliteit van je kern te trainen.

Het is een inspannende les waarin iedere week een reeks oefeningen herhaald worden. Door middel van actieve inspanning van het lichaam, wordt het lichaam sterker en leer je te ontspannen. Pilates is onder andere goed voor de onderrug, trainen van bekkenbodemspieren, trainen van buikspieren, lenigheid, trainen van coördinatie, bewustwording van lichamelijk en geestelijk, etc. Eigenlijk is Pilates de beste basis voor alle sporten.  
 
Dansschool Balance'th geeft Pilates- Yoga les aan volwassen 30+ jaar op maandagochtend van 10:00 tot 11:00 in Oud-Beijerland. Anouk geeft Pilates-Yoga les, ze maakt van elke les een feestje! Anouk heeft de sportopleiding afgerond en geeft naast Pilates-Yoga ook paaldans en kleuterdans. 

Wil jij je spieren versterken, werken aan de flexibiliteit of je lichaamshouding verbeteren? Meld aan voor een gratis proefles